(BARCELONA GAY LIVE BLOG)

ELS RESULTATS DEL 10 D’ABRIL

Torre Agbar in Barcelona, Spain, architect: Je...

Image via Wikipedia

Aquest 10 d’abril es farà a Barcelona la consulta per la independència. Veient que en consultes anteriors en altres poblacions els resultats sempre s’han valorat positivament sense tenir en compte quina era la participació se m’ha ocorregut valorar la consulta segons els resultats. I la millor manera que trobo és dient com la valoraria la consulta abans de que passi. D’aquesta manera no es pot dir que adapto la meva opinió als resultats.

LA PARTICIPACIÓ.

Si la participació fos d’un 98% o d’un 2% és evident que aquesta consulta ens diria moltes coses a molta gent. Com encara no sabem quina serà la participació jo em poso una participació d’un mínim d’un 25% per pensar en aquestes consultes d’una manera seriosa. Si després de que Jordi Pujol i Artur Mas hagin votat no hi ha un mínim d’un 25% al meu parer aquestes consultes hauran estat un gran fracàs. Si la participació és superior al 25% aquestes consultes ja caldria tenir-les molt en compte.

EL PERCENTATGE DEL NO

Un altre fet que em sembla molt important és el nombre de vots que voten no. Aquest fet em sembla molt important perquè significa, que deixant de banda la participació, els promotors de la consulta han aconseguit involucrar a la societat catalana. Si la majoria de vots són SÍ i la participació és petita això voldria dir que això de la consulta no ha cuatllat en general.

En definitiva a més gran sigui la participació i més gran sigui el nombre de vots amb el NO això voldrà dir que aquestes consultes han servit per alguna cosa AL CONJUNT dels catalans i catalanes.

Ja que he posat un percentatge de participació doncs ara posaré un percentatge del no del 15%.

O sigui que si la participació supera o està al voltan del 25% i el NO supera o està al voltant del 15% em prendré la molèstia de fer un altre post sobre els resultats de la consulta. En cas contrari potser faré un post sobre el fet insòlit que Artur Mas i Jordi Pujol, president i expresident de Catalunya, no hagin aconseguit movilitzar als ciutadans de Barcelona.

Sé que això del 25% i del 15% és totalment arbitrari però almenys la meva valoració s’adaptarà als resultats i no pas a l’inrevès.

One response

  1. Bé, al final els resultats no han estat els que jo deia però vaja tampoc estan tan lluny. Felicito als organitzador per fer-nos treure una mica de suc de com està l’independentisme avui en dia. També els felicito pel seu optimisme i el de TV3, el govern i ARA. Jo amb un 80% de ciutadans que passen de votar en una votació que era la primera vegada que es fa a la història i on fins i tot havia participat el President doncs com que no em sembla per llançar coets. I menys quan al Parlament el govern que lloa la consulta actuarà NO en conseqüència.

    April 12, 2011 at 1:14 am

Leave a Reply

