(BARCELONA GAY LIVE BLOG)

EL BARÇA COM A REFERENT A LA LLUITA CONTRA L’HOMOFÒBIA

"LA SAMARRETA DEL BARÇA AMB PUBLICITAT DE FUNDACIÓ AMB UN PREMI EN NOM D'UN RADICAL QUE DEMANA L'EXTERMINI DELS HOMOSEXUALS I LA SUBMISSIÓ DE LES DONES""

"LA SAMARRETA DEL BARÇA AMB PUBLICITAT DE FUNDACIÓ AMB UN PREMI EN NOM D'UN RADICAL QUE DEMANA L'EXTERMINI DELS HOMOSEXUALS I LA SUBMISSIÓ DE LES DONES""*

“Potser ningú ho sap però el Barça té un dels pocs equips de futbol que destaca a nivell mundial per la seva lluita contra l’homofòbia.

El Barça és un dels pocs equips que participa en qualsevol activitat que tingui relació amb la lluita contra l’homofòbia.

Des del primer Pride Barcelona 2009, el Barça, fidel als valors de tolerància de la seva ciutat, ha participat a la rua que es fa pels carrers de Barcelona en contra de la discriminació per orientació sexual.

Són incomptables els esdevenimenets en contra de l’homofòbia a nivell mundial en els quals el Barça està present. De fet la lluita contra l’homofòbia no és només un valor de l’equip sinó que jugadors, personal tècnic i fins i tot directiva participen també a nivell individual a qualsevol acte en contra de l’homofòbia.

De fet, encara que a mi ja em sembla bé que el Barça estigui tna involucrat a la lluita contra l’homofòbia em sembla que s’estan passant i que potser no caldria que s’apuntessin a qualsevol acte contra l’homofòbia que es fa en qualsevol lloc del planeta. Potser només amb participar amb el Pride barcelona a mi em sembla que ja haguessin deixat clar que un dels seus valors irrenunciable és la no discriminació per orientció sexual.

També em sembla que potser tampoc calia que cada vegada que es palrla sobre sortir de l’armari al món del futbol el Barcelona s’ahgu caracteritzat sempre per mostrar-se capdavanter en rebre amb els braços oberts a qualsevol jugador que vulgui sortit de l’armari. Jo ja veig bé que el Barça lluiti contra l’homofòbia al futbol però am sembla que tampoc calia que dia si i dis també estigun lluitant contra l’homofòbia. Potser amb algun comentari d’un jugador a favor de que els jugadors homosexuals puguin sortir de l’armari n’hauria hagut prou. No calia que tot l’equip, el personal tècnic fessin tantes declaracions a favor de que el futbol sigui un lloc agradable per tothom.

També em sembla excessiu que des de fa dècades el 28 de juny el Barça sempre faci un partit amb un equip lgbt i ompli l’estadi d’una gegant bandera gai. Em sembla que tampoc calia tant. Potser amb qualsevol jugador del primer equip que s’hagués apropat a un equip lgbt jo ja m’hagués conformat.

Per una altra part em sembla que l’haver finalment cancel·lat l’acord del Barça amb la Qatar Foundation pel fet que a Qatar l’homosexualitat està prohibida i pel fet que la Qatar Foundation dóna un premi a nom d’un radical que propugna la matança dels homosexuals, bé em sembla que està bé en el sentit que deixa ben clar que el Barça li dóna més importància als drets humans, independentment de l’orientació sexual, que als diners fàcils de l’emirat. Però vaja, per cancel·lar l’acord amb Qatar no calia que possessin tant d’emfasi en el seu supor tincondicional a la no discriminació contra els homosexuals. La veritat és que jo ja m’hagués conformat amb el fet que haguessin cancel·lat l’acord amb Qatar pel fet de ser un acord reprobable ja que Qatar és una dictadura i a més a més una dictadura on la dona està discriminada.

Per una altra banda em sembla que tampoc calia que Rosell i Guardiola tampoc calia que retiressin tots els afalacs que han fet de Qatar. Tampoc calia que Guardiola es penedís d’ahver donar suport a Qatar 2022. Jo entenc que els valors són els valors i han fet bé de triar abans els valors que els uneixen amb la societat tolerant de Catalunya però em sembl auqe no calia tan de penediment simplement per mostra el seu rebut contra l’homofòbia. Potser només hagués calgut que s’haguessin penedit d’afalagar tan bé Qatar tenint en compte el gran escàndol que provoca Qatar 2022 per ser un pressumpte cas de suborn.

Per acabar em sembla que Guardiola tampoc havia d’haver renunciat a futurs anuncis amb el Banc de Sabadell. El associar-se amb la banca i amb països ricos, és a dir, amb els poderosos, pot sembla bé o no en el moment actual d’indignació a les nostres places contra la banca i els poderosos però això és una cosa i una altra la lluita contra l’homofòbia! Ja em sembla bé que l’entrenador del Barça vulgui lluitar contra l’homofòbia sigui com sigui però no s’han de barrejar les coses. Renunciant a associar-se una altra vegada als poderosos i a la Banca, és a dir a Qatar i al Banc de Sabadell, no fa res a favor o en contra de l’homofòbia.

Per acabar dir que a mi ja em sembla bé que el Barça tingui una Penya de Gais i Lesbianes. Però tampoc cal que el Barça li doni tanta importància. Ja em sembla bé que aquesta penya tingui un blog però tampoc cal que s’actualitzi cada hora i que el Barça la faci servir tant per mostrar la seva lluita contra l’homofòbia. Això de trobar sempre posts amb jugadors, personal tècnic i la directiva mostrant la seva gran lluita contra l’homofòbia em sembla excessiva. Amb algun comunicat en alguna data determinada potser ja en tindríem prou. Està bé que el Barça tingui uns valors però tampoc cal exagerar.”

NOTA: Tot el text anterior és pura ficció. Qualsevol semblança amb la realitat és pura coincidència.

* La samarreta negra de dalt, encara que pugui semblar una samarreta de la Qatar Foundation amb l’escut del Barça en realitat es tracta d’una samarreta del Barça amb el logo de la Qatar Foundation.

Leave a Reply

